Warning: file_get_contents(https://alt.emakina.fr/api/v2/snippet/navbar2.json?audiencecode=CUST): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /app/www/wp-content/themes/emakina2013/functions.php on line 207

iOS 11 : and Now What?

Technology sometimes ages like a good vintage: the best things come to those who wait. And Apple has rarely failed to exhibit their sense of timing: rather than hurrying their way to the shelves with gimmicky gizmos to profit from the latest trending-yet-unripe technology, Apple shows patience. Quietly fine-tuning user experience and overall usability to […]

Emakina Launches The ‘Digital Transformation Manifesto’

Emakina published its ‘Digital Transformation Manifesto’. The document describes the basics of a changing world. It guides businesses that want to undergo a successful digital transformation. The Manifesto is also an urgent appeal to business leaders to give the topic the place it deserves. The Digital Transformation Manifesto helps entrepreneurs to better frame the debate around […]

Emakina partners with Hackers on The Runway in Paris

Where better than in Paris to discuss the future of luxury? And who’s better placed than Emakina to fuel this discussion? Hackers on The Runway 2014 in Paris takes a deep dive into relationships and growth opportunities between luxury and digital economy. And Emakina is the proud and happy partner of the event on the […]

Facebook laisse le champs libre à Foursquare

Facebook vient d’annoncer vouloir mettre fin au dispositif mobile “Places” permettant aux mobinautes de se géolocaliser. Ce service avait du mal à décoller (en octobre seulement 6 % des utilisateurs de Facebook l’utilisaient) et peu de marque s’étaient emparées de l’offre associée de couponing, Facebook Deals. Pour rappel, Emakina avait réalisé l’opération 1 Checkin avec […]

Emakina va distribuer le premier dividende de son histoire

Le groupe de marketing interactif Emakina, (dont groupeReflect est le représentant français pour ceux qui ne le sauraient toujours pas), côté sur Alternext, va distribuer le premier dividende de son histoire, soit aussi 5,781 cents bruts. La société clôture ainsi un exercice 2008 marqué par un chiffre d’affaires en hausse de 81%, deux fois supérieur […]

Pro Skydiver Jokke Sommer Impressed by First Virtual Flight

Pro Skydiver Joakim AKA Jokke Sommer is one of the best and most experienced skydivers in the world. So, no wonder Cédric Artiges of Emakina/ Applications was excited when this world star visited Emakina’s stand at the Créa Digital Day in Geneva to try out the virtual Wingsuit, created by his team. Together with Arnaud […]

The French and their brands: a changing relationship

Emakina.FR and the Odoxa Institute executed an in-depth survey of people in France aged 18 and older. The results indicate the relationship of the French and their brands is changing. More than 80% of the French rely on their own experience or those of people around them to decide on their purchase. The first result […]

Golf GTI édition spéciale 35 ans… le compte à rebours a commencé

Pour célébrer son 35ème anniversaire, 35 Golf GTI exclusives peuvent être réservées uniquement via le web. Depuis son lancement en 1976, la Golf GTI est le leader incontesté des voitures compactes sportives. La Golf GTI rayonne plus que  jamais avec son dynamisme pur et reste la “seule et l’unique”, 35 ans après, cette icône inspire encore tous les amoureux de vraie voiture. Le 20 Septembre à 10h […]

Les agences doivent changer : TraDigital Agency

En moyenne et en Europe les agences de publicité, sur leur activité dîte traditionnelle, vont clôturer entre -30 et -40% de performance cette année. Alors ils ont brainstormé 6 mois aux Maldives pour trouver l’idée créa qui tue : une pub sur la pub payée par le syndicat des publicitaires. En pendant ce temps, les […]

groupe Reflect joins Emakina Group

We’re very pleased to announce that groupe Reflect is now a member of Emakina Group. Located in Paris and Limoges, our 17 new French colleagues have a strong background in Web 2.0 and serve large accounts like Legrand, Nike, L’Oréal or Danone (have a look at their weblog which provides a good insight into their […]

Emakina Case Day Inspires Creativity and Collaboration

This summer, Emakina’s Case Day once more proved to be an excellent forum for networking with colleagues, comparing best practices, and reflecting together on vision and technology. Hearts and Minds The 2015 Case Day at the Dolce near Brussels was an intense and enjoyable event, a real content packed roller-coaster. Over 100 people from Emakina […]

Emakina wins the Grand Prix of Digital Innovation: 10km Paris Centre Nike

What a great week at Emakina! Having just announced the acquisition of the ad agency, Toy, and the prize won at the Deauville Green Awards, now it’s our work for the famed Parisian race, the ‘10km Paris Centre Nike’ which was is rewarded by the ‘Grand Prix de L’innovation Digitale 2014’. More than just a provider of sports kit, […]

L’AFNIC célèbre les 25 ans du .FR avec EMAKINA

Depuis sa création en septembre 1986, le .FR compte aujourd’hui 2,1 millions de noms de domaine et symbolise véritablement la « marque France » sur Internet. L’anniversaire de ses 25 ans est l’occasion pour l’AFNIC, office français d’enregistrement des noms de domaine en .FR, de repenser son identité et sa stratégie de communication. EMAKINA a ainsi été […]

Emakina group / groupeReflect dans le top 5 des agences digitales

Suite à la parution du classement Stratégies des 400 premières agences de communication, nous sommes très heureux de noter qu’Emakina group / groupeReflect et toutes les agences du groupe se classent : –       1ere agence indépendante de marketing interactif –       dans le top 5 des agences digitales sur le secteur digital au sens large (marketing […]